dilluns, de juny 12, 2006

Coneixent Tokyo...

Com explicar en quatre linies tot el que es podria parlar de Japó, necessitaria molt de temps i espai, i hi tanta gent ho fa tant bé aquí per la red que, dades les meves posibilitats informàtiques, només puc aportar una petita mostra, snif... Peró bé, anirem per feina. Avui, un petit resum de la capital...
El principal problema que tindreu al pais és l'idioma, i no ho dic perquè sí, això no és cap tonteria, tampoc és tan fàcil trobar qui parli en anglès, sobretot fora de les ciutats. El meu japonès està força rovellat, però quan de seguida reconeixia les coses, i després d'una miniconversa amb algú, la satisfacció d'haver-se entès era enorme. D'acord, no es pot aprendre en uns dies, però aniria bé que coneguessiu un mínim d'expressions, -konnichiwa, arigato, sumimasen, itadakimasu,...- perquè us podreu trobar que fins i tot els preus siguin en kanjis, i ja podeu anar carregats de diccionaris, ja...
Per allotjar-se, que no és barat, tenim l'opció dels Ryokan, on poder dormir en futon, anar descalços sobre tatami vestits amb yukata, beure té verd i estar més tranquil i feliç que en un inaccesible i fred hotel. Particularment, em va encantar on dormia, per la zona de Ueno, amb el Parc del mateix nom i l'animat, temptador i sorprenent mercat Ame, que a més té l'estació de tren a prop, per anar a l'aeroport o a les principals destinacions amb Shinkansen (tren bala).
Accesos i horaris de l'aeroport de Narita amb el metro:
Si es reserva per internet amb temps, surt més econòmic. Alguns enllaços d'allotjaments:
A l'hora de menjar, a més de restaurants i locals de tota mena, l'alternativa són les màquines de menjar i begudes (fredes i calentes) que podem trobar per tot arreu, i els Combinis, botigues obertes 24 hores on hi pots comprar de tot.
Alguns llocs que recomano visitar:
Algunos lugares que recomiendo visitar:
Parc Ueno (amb un zoo a l'interior) i el Mercat Ame :
Temple Asakusa :
Akihabara (districte tecnològic) :
Shibuya :
(el barri més 'fashion', amb el famós pas zebra i la megabotiga Mandarake!)
Torre de Tokyo:
Harajuku
(suburbi adolescent gòtic, on em vaig fer un tatuatge per celebrar el 25 de desembre, augh!)
Odaiba (Parc d'atraccions i Fuji TV, i el Pont de l'Arc Iris)
la gent jugant al Pachinko
el metro :
(no és tan difícil com sembla)
aquí no vaig poder-hi anar, però s'ha de visitar també...
aquí no pude ir, pero hay que visitarlo también...
Ginza
Palau Imperial
Roppongi
Studio Ghibli (Mitaka)
Conociendo Tokyo...
Como explicar en cuatro lineas todo lo que se podría hablar de Japón, necesitaría mucho tiempo y espacio, y hay tanta gente que lo hace tan bien aquí por la red que, dadas mis posibilidades informàticas, sólo puedo aportar una pequeña muestra, snif... Pero bueno, iremos por trabajo. Hoy, un pequeño resumen de la capital...
El principal problema que tendréis en el país es el idioma, y no lo digo porque sí, esto no es ninguna tontería, tampoco es tan fácil encontrar quien hable en inglés, sobretodo fuera de las ciutades. Mi japonés está muy oxidado, pero cuando de seguida reconocía las cosas, y después de alguna miniconversación con alguien, la satisfacción de haberse entendido era enorme. De acuerdo, no se puede aprender en unos días, pero iría bien que conociérais un mínimo de expresiones, -konnichiwa, arigato, sumimasen, itadakimasu,...- porque os podríais encontrar que hasta los precios sean en kanjis, i ya podéis ir cargados de diccionarios, ya...
Para alojarse, que no es barato, tenemos la opción de los Ryokan, donde poder dormir en futon, ir descalzos sobre tatami vestidos con yukata, beber té verde y estar más tranquilo y feliz que en un inaccesible y frío hotel. Particularmente, me encantó donde dormía, por la zona de Ueno, con el Parque del mismo nombre y el animado, tentador y sorprendente mercado Ame, que además tiene la estación de tren cerca, para ir al aeropuerto o a las principales destinaciones en Shinkansen (tren bala).
Accesos i horarios del aeropuerto de Narita con el metro:
http://www.jreast.co.jp/e/nex/index.html
Si se reserva por internet con tiempo, sale más económico. Algunos enlaces de alojamientos:
A la hora de comer, además de restaurantes y locales de todo tipo, la alternativa son las máquinas de comer y de bebidas (frías y calientes) que podemos encontrar por todas partes, y los Combinis, tiendas abiertas 24 hores donde puedes comprar de todo.

5 Comments:

Blogger Insomne said...

Konnichi wa, Pru! Creo que en alguna vida habrá que ir a tierras niponas, me da la senssación que tiene que impactar todo. Un país tan tradicional y tan avanzado a la vez... Algún día.
Sayonara!

7:54 p. m.  
Blogger PRU said...

Es realmente increible las mezclas y contrastes que conviven en relativa armonía...harían faltas muchas vidas y, por supuesto, dormir poco...

Ja mata! (Hasta pronto)

11:30 p. m.  
Anonymous Anònim said...

hola, se que no me conoces pero estando navegando en internet me encontre con el foro doctor amor, al querer registrarme me encontre que solo era por invitacion. Mi pregunta es podrias enviarme una invitacion para registrarme ?. te lo agradeceria. si asi lo decides , mi correo es cesarzams@yahoo.com Por cierto: tus paginas estan algo pesadas a mi parecer, talvez sea que por aca en mexico no tenemos buenos proveedores de internet, pero aun asi siento que deberias aligerarla un poco para que usuarios con conexiones lentas puedan tener acceso a ellas y no se retiren al esperar tanto para que se carguen completamente. saludos.

5:41 a. m.  
Anonymous Anònim said...

me podeis invitar a mi tambien a la pagina de doctor amor plis es ke me interesa muxo ese foro. aNtes era usuario pero me borraron la cuenta por ke perdi el msn, mi msn es mayinboy1234@hotmail.com

2:20 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Pues ami me cargo de maravilla la pagina y tambien soy de mexico, no se que conexion tengas amigo, Excellentes fotos friend, por cierto si alguien pudiera enviarme una invitacion tambien a la pagina de doctoramor se los agradeceria infinitamente ya que hace tiempo estoy queriendo hacerme de una pero nomas no eh podido :( mi correo es jeruk_00@yahoo.com y mi nick es Jeruk, ojala alguien pueda hacerlo, felicidades por tu blog!

8:59 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

BloGalaxia  Bitacoras.com